futomu

Gumiszerelés

A gépjárművek biztonságos közlekedésének alapvető feltétele a megfelelő gumiabroncsok használata. Ha a napi átlaghőmérséklet +7 celsius fok alá csökken, vagy e fölé emelkedik, szükségessé válik a gumiabroncsok cseréje. A nyári gumiabroncs a téli időszakban merevvé, csúszóssá válik, ezáltal megnő a gépjármű fékútja és a kormányozhatósága romlik. A téli gumiabroncs használata mellett - az útviszonyoknak megfelelő használat esetén - megmarad a gépkocsi stabil kormányozhatósága. A téli gumiabroncs nyári használata során ugyanilyen problémák merülhetnek fel azzal a változással, hogy ezek a gumik túl lágyak a nyári hőmérséklethez, magasabb hőmérsékleten elvesztik megfelelő tapadásukat, gyorsan kopnak, zajos és a fogyasztást is növelik. Ne feledjük, amit -20C fokra találtak ki, az ott dolgozik a legjobban, nem pedig forró aszfalton.

Műhelyünkben könyűfém és acél felnik szerelését is válaljuk, személy illetve 3,5-t kisteherautókig. A szereléseket speciálisan erre képzett szakembergárda végzi. A gumiszerelő gépünk az egyik legmodernebb a piacon, hogy egy egy gumiátszerelésnél ne sérüljenek a gumik illetve a felni. Ha a felnik korrodáltak vagy a künnyűfém felnin sérült a lakkréteg és oxidálódott, szerelés előtt azt felcsiszoljuk. Minden szereléskor ajánlott a szelepek cseréje is, igény szerint tudjuk gumi, gumi+cróm, fém szelepházakkal szerelni a kerekeket.

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás.

Kerékcentírozás:

A kiegyensúlyozatlan abroncs egy bizonyos sebesség felett a jármű rázkódását okozza. Ez, pedig az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopását, valamint a jármű felfüggesztésének szükségtelen kopását idézi elő. A gumiabroncsok a felszerelésekor, illetve a javításukat követő visszahelyezésükkor győződjön meg azok megfelelő centírozásáról. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a rezgés első jeleinek megjelenésekor ellenőrizni kell.

A kerék centírozásának fontosságát legjobban a centírozás hiányán keresztül lehet megmagyarázni. Amikor az abroncs a kerékre kerül, két enyhén tökéletlen egység alkot egy szerelvényt.
Annak az esélye, hogy a szerelvény sugárirányú és oldalirányú középpontjának súlyeloszlása tökéletes, gyakorlatilag egyenlő a nullával. Statikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor az abroncson egy nehéz vagy könnyű folt található. Ebben az esetben az abroncs nem gördül egyenletesen és a kerék fel - lemozgást is végez. Dinamikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor egyenlőtlen a súlyeloszlás az abroncs/kerék szerelvény oldalsó középvonalának egyik vagy mindkét oldalán. A dinamikus kiegyensúlyozatlanság a kerék oldalirányú mozgását, illetve szitálását okozhatja.